luni, 7 iunie 2010

TIFF

Intotdeauna m-am gandit care o sa fie primul articol scris din tren si se pare ca a venit momentul.

Sunt pe drumul Cluj – Targoviste, pe undeva in apropiere de Teius si ma intorc de la una dintre cele mai frumoase experiente de peste an: TIFF.

12 zile in care m-am rupt de orice inseamna cotitidan si am intrat intr-o alta lume.

Faptul ca nu stiu exact ce sa scriu despre TIFF dovedeste cat de complex este acest “fenomen”.

TIFF-ul m-a invatat ce inseamna sa traiesti clipa, deoarece acum doi ani am decis sa plec cu 3 zile mai devreme pentru a ma intoarce acasa, iar anul trecut cand nu am putut sa mai merg am simtit ce inseamna sa regreti cu adevarat ceva.

Tot TIFF-ul mi-a dat ocazia sa vad ce inseamna sa-ti placa ceea ce faci, dovada fiind cei aproximativ 300 de voluntari care munceau de zor in fiecare zi.

Prin natura jobului meu acolo (sa ma asigur ca fiecare sala de proiectie are subtitrarile necesare), ziua incepea in jur de ora 10 si se termina aproape de miezul noptii datorita proiectiilor open-air. Cu pana la 13 locatii pe zi, niciodata nu stiam ce probleme pot aparea si trebuia sa fim tot timpul atenti.

Ca orice inceput si acesta a fost cel mai greu: acomodare, subtitrari multe de prelucrat, oameni de cunoscut etc.
Pe masura ce zilele treceau, programul se elibera si puteam sa mergem la filme sau sa ne mai linistim.

Cu toate acestea, unul din dezavantajele in a lucra pentru festival, este ca nu am apucat sa vad decat 2 filme in toate aceste zile, lucru destul de neplacut dat fiind faptul ca eram inconjurat de cinematografe si sali de proiectie.

Departamentul in care am lucrat a avut alocati cam 30 de voluntari ce aveau o sarcina destul de neobisnuita (pentru cei ce nu stiu) si anume sa apese „space” la fiecare replica a unui film pentru a fi proiectata subtitrarea.

Dat fiind respectul meu pentru aceasta munca, am incercat sa ne adunam cat mai multi in barul oficial TIFF pentru party. Evident ca prezenta nu a fost nici macar aproape de 30 dar cei care am fost, zic eu ca am reusit sa ne simtim foarte bine, mai ales cand „berea-i gratis”. O realizare tare nostima a fost turnuletul de 100 de pahare de bere pe care le-am numarat cu mandrie.

Ca veni vorba si de chestii nostime, pe langa nervi si alergat de colo-colo, am avut parte si de un cearceaf cu dantela folosit pe post de panza de proiectie la filmul „Dracula” si de premiul special „Space-ul de Aur” acordat pentru apasarea temeinica a acestei taste pe parcursul festivalului.

Dupa cea de-a treia zi cand party-ul s-a terminat pe lumina, iar eu am fost intr-o cursa cu timpul pentru a prinde trenul, nu imi ramane decat sa ma bucur de aceste amintiri frumoase si in mod special sa le multumesc tuturor colegilor mei din ultimele 12 zile pentru ca ei sunt actorii principali in filmul „TIFF 2010”.

13 comentarii:

vave spunea...

În primul rând cum ţi-am tot zis, nu ai vrut destul de mult să vezi filme... pentru că ai fi reuşit.
În al doilea rând eu am numărat paharele, cele o sută.
În al treilea rând a fost genial, ne-am distrat până ne-am îmbolnăvit dar totul a meritat. Cu gafe cu tot a fost superb!
P.S. Aştept diploma pe mail. :P
P.P.S. Cred că am fost cel mai unit departament [cu sau fără spaţiu].

Anonim spunea...

fiind primul an nu am cu ce compara dar si asa pot spune ca m-am simtit super bine ...si cum bine a zis vave in comentariul anterior ne-am distrat pana ne-am imbolnavit...
in concluzie a fost genial!!!
asteptati-ma ca vin si la anu!!!! si intradevar am fost cel mai unit departament
ps:apreciez gestul coordonatorilor din cadrul departamentului de a da diplome...mi sa parut genial ca mod de stimulare/recompensare daca pot spune asa

vave spunea...

Corect! Diploma mea ce am primit-o pe mail că o rătăciseră dragii de ei, se află acum pe perete. Mă tot uit la ea şi râd! Anonimule... cine eşti? :D

Core3 spunea...

Ce bine ar fi ca atunci cand faceti un comentariu sa nu treceti anonim. Nu va trebuie cont pentru a scrie un nume.
Bifezi doar "Nume/Adresa URL" cand dai deasupra butonului de "Anonim".

P.S. Am stat la birou ca sa fac diplomele in ultima zi cat nu am stat tot TIFF-ul.

valentina spunea...

o ma scuzati...m-am grabit si am bifat altceva...valentina sunt

vave spunea...

Lasă Celestin, că am stat eu la birou cât şi pentru tine. :P

Vasile Manu spunea...

Oooo ce fain.. si tu ai blog, ce mica-i lumea. Si eu care credeam ca's singurul blogger din tot TIFFul... Fain, domle, fain.

Cat despre saptamana de TIFF, n-am cuvinte. A fost prea fain ca sa fie adevarat.

Pana la anul nu mai e mult, asa ca numaram zilele ca puscariasii :))

Ce interesant, in tot TIFF-ul n-am apucat deloc sa vb de bloguri :)) la anu tre' sa mai schimbam doua vorbe si despre treaba asta.

Adi spunea...

Ma bucur ca ti-a placut.

Cam ciudat ca la un festival de film de 12 zile sa nu poti sa vezi filme, dar distractia se pare ca nu tine cont de asta.

Adi

Lola spunea...

De ce nu mai scrii nimic? Am gasit blogul tau acum cateva zile si l-am citit pe nerasuflate. Sper ca nu ai fost descurajat de unele comentarii rautacioase ale unor oameni care sunt clar incapabili sa inteleaga lucruri mai profunde, sau sa citeasca printre randuri.
Eu astept cu nerabdare inca un post. Sunt convinsa ca in tot timpul asta ai gasit ceva interesant sa scrii, dupa cum spuneai intr-un comment. Si intr-adevar, nu ai avut pana acum niciun post care sa nu fie foarte interesant.
Te pup.

Core3 spunea...

@Lola: Ma bucur mult ca ai gasit aceste articole interesante.

Comentariile rautacioase sunt constructive, dat fiind faptul ca mi-am propus sa nu le sterg pentru ca libertatea opiniei este un lucru esential.

De asemenea m-au surprins placut raspunsurile celorlalti cititori la acele comentarii.

Din pacate singurul motiv pentru absenta articolelor noi este in continuare timpul limitat dar voi incerca sa imbunatatesc acest lucru.

Si nu in ultimul sunt curios cum ai gasit blogul si cine a fost persoana care ti l-a "recomandat" ?

Liana Nicoleta spunea...

Azi am sosit de la cluj. rapidul de 4 a intarziat foarte putin, juma de ora. Cum e sibiul? Te pup

Core3 spunea...

@Liana: Mare noroc cu asa putina intarziere.
Sibiul e frumos, dar parca tot mai mult imi place la Cluj. :)

Emme spunea...

ce ciudat! si eu am fost voluntara la TIFF 2010 si mi-a placut la nebunie!
pacat ca anul asta nu am putut sa fiu acolo